
Konkurs „Planeta Energii” adresowany jest do uczniów i nauczycieli klas I-III szkół podstawowych w całym kraju. Jego głównym celem jest propagowanie wśród dzieci wiedzy na temat energii elektrycznej. Dzięki niemu najmłodsi dowiedzą się m.in. czym jest i skąd bierze się prąd, jaką rolę pełni w naszym życiu, jakie są podstawowe źródła energii elektrycznej oraz jak racjonalnie i przyjaźnie dla środowiska z niej korzystać. Poznają także zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych oraz prawidłowego zachowania w pobliżu obiektów energetycznych.

Uczniowie klas trzecich z naszej szkoły przystąpili w tym roku po raz pierwszy do udziału w VI już edycji projektu edukacyjnego Grupy ENERGA "Planeta Energii". Celem programu jest propagowanie wiedzy na temat energii elektrycznej, w tym na temat jej pochodzenia oraz roli w codziennym życiu, jak również promowanie bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych, prawidłowego zachowania w pobliżu obiektów energetycznych oraz kształtowanie odpowiedzialnych, proekologicznych postaw wśród dzieci.
Jedną z form realizacji podjętych zadań była inscenizacja pt. „Pstryk” przygotowana przy współpracy rodziców przez uczniów kl. IIIa, którą przedstawili 30 listopada przy udziale zaproszonych gości-panów elektryków pracujących w znanym zakładzie energetycznym , rodziców oraz uczniów klas młodszych. Na program składały się wiersze, scenki z życia codziennego dotyczące bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych. Nie zabrakło też żarcików związanych z prezentowanym zagadnieniem. Podsumowaniem był quiz przeprowadzony przez Świetlika, podczas którego dzieci nie tylko świetnie się bawiły,ale też wykazały się wiedzą na temat bezpieczeństwa podczas korzystania z prądu elektrycznego.
Zaproszeni goście-panowie elektrycy przekazywali wiedzę na temat czym jest prąd oraz skąd się bierze. Zaprezentowali dzieciom krótki filmik przedstawiający sytuacje niebezpieczne, mogące wystąpić w codziennym życiu ,jak również uczący prawidłowych zachowań w takich sytuacjach. Tematyka spotkania zainteresowała uczniów ,o czym mogła świadczyć duża ilość pytań zadawana panom elektrykom przez dzieci. Pomysł programu był ciekawą formą łączenia nauki z zabawą. |